Monday, February 7, 2011

Cuti2 main pasir...

Cuti raya cina yang panjang aritu anak2 mama sibuk main pasir... tapi bukanlah pasir kat pantai mana2 pun... main pasir kat umah tok wan jer... kat umah tok wan masih meneruskan aktiviti simen menyimin bagi persiapan sambut menantu bulan mei kang... daripada simen kat garaj sampailah ke simen kat backyard umah tok wan... so sempena cuti panjang ni la tok wan nak kerah semua anak cucu dan menantu turun padang gotong royong... peluang ni memang tak dilepaskan oleh anak2 mama... baik anak bujang mahupun anak dara mama yang sorang tu...

Bangun pagi layan games dulu... masing2 muka kelat je lagik...

Papa take five... ponek bancuh simen tu...

Menung jauh nampak incik abang...

Anak dara mama wajib posing2 dulu... pantang tol suruh gambor... ada je gaya dia... mama sukeeee... :D

Dah start dok atas pasir... seb baik kat umah takde pasir... so mama bagi can la kan... mandi harus disentak ngan dettol :p


Suka gambar ni... sarah under pokok mata kucing... tapi pokok ni dah takde lagik... petang dah kena tebang... pasal dah menghalang laluan masuk ke umah tok wan... since nak kenduri ni... jalan harus clear :D
 Dia dah start korek tanah n pasir...

 Angkut jangan tak angkut tin tu...

 Tin peneman main sarah... sorang2 pun jadik

Cucu tok wan paling rajin... Aniq si tukang bawak wheelbarrow kosong kehulur hilir... siap pakai glove lagi tu...

Sofea pun nak jugak keluar amik angin... ni esok dah dapat kaki memang tak terkepung lari pusing2 umah tok wan...
 They have great time together :D belajar main korek pasir...

Orang kuat yang dah terkehel tangan...sapalagi...Pakcik Kus la... hihihi

Masing2 gotong rayong mengembling tenaga... wah! ayat gitu...

Anak Bujang yang gagah perkasa... awat la slim sgt anak mama ni... susah nak suh makan...so picky :p

Bakal menantu pun turut serta ya... :D

Abang Haziq dah penat jugak... peace mak lang...

 Dua kazen yang paling seronok main pasir... pose kejap...

Macam nak tergolek mama nengok... yang penting alif hepi...

Till Then..
Luv from

2 comments:

  1. cantikla sumer gambar2 ni...bile la nk blaja ngan akak ni huhu

    ReplyDelete